اصول تصویربرداری حرفه ای

در این وبلاگ شما با اصول تصویربرداری بصورت حرفه ای آشنا خواهید شد.

اصول تصویربرداری حرفه ای

در این وبلاگ شما با اصول تصویربرداری بصورت حرفه ای آشنا خواهید شد.

در این وبلاگ شما با اصطلاحات تصویر برداری و نور پردازی آشنا می شوید.

بایگانی

صافی های تصحیح نور

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ق.ظ

مهم ترین و پر کاربرد ترین صافی های تصحیح نور

صافی تنظیم نور ( Light – Balancing Filter )

این صافی ، معمولا دارای هاله ای از نور عنابی یا آبی رنگ است. صافی تنظیم نور تغییرات اندکی در دمای نور صادره از موضوع ایجاد می کند تا با مشخصات فیلم خام ، جور دربیاید. به این ترتیب این صافی منابع نوری با دماهای مختلف را برای استفاده تنظیم می کند.

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/0/04/filter3.jpg


صافی چگالی خنثی ( Neutral Density )

این نوع صافی ، خاکستری رنگ است و بدون آنکه کیفیت رنگ یا وضوح تصویر را کم کند ، از میزان نور ورودی به دوربین می کاهد. چنین صافی هایی به این جهت به کار می آیند که ، بتوان بدون کوچک کردن دیافراگم دوربین ، نور ورودی را کاهش داد و حتی دیافراگم را بازتر کرد.

چون صافی چگالی خنثی موجب کاهش نور می شود ، گاهی اوقات از آن در هنگام روز ، جهت ایجاد حالت شب استفاده می شود. همچنین از آنجا که با استفاده از این فیلتر ، می توان دیافراگم را باز کرد و دیافراگم باز موجب کاهش عمق میدان می شود ، بعضی مواقع از این فیلتر برای کم کردن پرسپکتیو استفاده می شود.


صافی تضاد ( Contrast Filter )

این صافی ، عمدتا در فیلم های سیاه و سفید به کار می رود و نقش آن تفکیک این دو رنگ و ارائه رنگی خاکستری ، در حد فاصل آنهاست. برای مثال صافی قرمز ، رنگ مکمل خود یعنی سبز را حذف می کند و در عین حال رنگ خود را به جا می گذارد. در نتیجه آنچه در صحنه رنگ قرمز دارد در تصویر سیاه و سفید ، روشن تر از آنچه در صحنه رنگ سبز دارد ، به نظر می رسد. این صافی برای تیره تر کردن آسمان و ارائه حالتی غبارگونه به آن نیز بسیار مفید است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۹
مهدی اسلامی نژاد

صافی

نور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی