اصول تصویربرداری حرفه ای

در این وبلاگ شما با اصول تصویربرداری بصورت حرفه ای آشنا خواهید شد.

اصول تصویربرداری حرفه ای

در این وبلاگ شما با اصول تصویربرداری بصورت حرفه ای آشنا خواهید شد.

در این وبلاگ شما با اصطلاحات تصویر برداری و نور پردازی آشنا می شوید.

بایگانی

تفاوت لنز دوربین و چشم

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

ما چه‌‌گونه به دنیا نگاه می‌کنیم و دوربین، چه‌گونه این دنیا را به تصویر تبدیل می‌کند؟ در پاسخ به چنین پرسشی باید گفت بین این دو مقوله، شباهت‌ها و تفاوت‌های متعددی وجود دارد. باید اشاره کرد نکته‌یی که اغلب در مورد مقایسه‌ی این دو مقوله نادیده گرفته می‌شود تاثیر ذهن بر تصویری است که توسط چشم تولید شده. بیش‌تر مردم معتقدند که «دیدن»، یک فعالیت ساده و پیش پاافتاده است؛ فقط چشم‌هایت را باز می‌کنی و به چیزهایی که در دور و اطرافت است نگاه می‌کنی! در حالی که بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی «دیدن» نظیر: حرکت، عمق، شکل، رنگ، اندازه و چیزهایی نظیر این، پس از طی کردن عملیاتی پیچیده، در سر پرداخته و در مغز، کنار هم چیده می‌شود.

مقاله تصویربرداری

طلاعات تصویری‌یی که به چشم‌ ما می‌رسد ابتدا تفکیک شده و سپس، از نو جمع‌آوری می‌‌شود. در حقیقت باید گفت جنبه‌های مختلف «دیدن» با زیرمجموعه‌های مغز سر و کار دارد و هرکدام از بخش‌ها رمزگشاییِ یک جنبه از اطلاعات تصویری را برعهده دارد. این مرحله‌‌‌بندیِ موازی، در بیش از سی نقطه‌ی مغز (نظیر حرکت، رنگ، عمق و... غیره) انجام می‌شود و مغز، کاری می‌کند که «دیدن» به سوی «فهمیدن» سوق پیدا کند.

چشم‌ ما درست مثل قاب تلویزیون یا کادر یک فیلم، فقط تصویرهای ثابت و غیرمتحرک را ثبت می‌کند. و این تصویرها به پشت مغز منتقل می‌شوند؛ جایی که به تصویرهای حرکتی ضمیمه می‌شود. در زمینه‌ی «دیدن»، جنبه‌هایی از پیچیدگی مغز وجود دارد که نیاز دارد تا در زمان قالب‌ریزی یک نما (آن‌هم نمایی که ممکن است تنها برای چند ثانیه به نمایش گذاشته شده باشد) مورد اهمیت بیش‌تری قرار بگیرد.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۸
مهدی اسلامی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی